fredag 28 maj 2010

Anmäla återbud?

Vår ambition är fortfarande att pojkarnas fotbollsspelande skall vara så likt "spontanfotboll" som möjligt. Dvs att man kommer när man kan och när man har lust, utan att behöva säga till i förväg.

När vi nu spelar 7-manna är det dock viktigt att vi i så god tid som möjligt får reda på eventuella återbud. Eftersom matcherna ofta spelas efter varandra blir det komplicerat om det plötsligt saknas tre-fyra spelare till en av matcherna. Får vi reda på det i god tid kan vi be någon av killarna att byta tid, för att då få ungefär lika många spelare i varje lag.

Till träningarna, däremot, kör vi som tidigare: Man kommer när man kan och vill, utan att behöva meddela ev. återbud i förväg.

/Ledarna

2 kommentarer:

Alf sa...

Jag känner mig träffad men kan förklara saken genom att jag faktiskt inte hade någon av tränarnas telefonnummer tillgängligt då det visade vara alldeles för sent att hinna till samlingen/matchen i går. Jag vet att era namn finns på hemsidan men tyvärr inte era mobiltelefonnummer.
Jag hoppas att det gick bra i matchen i alla fall.
Alf (Oswalds pappa)

Anonym sa...

Förstår problematiken.

Martin hade feber och hade ont i halsen ifter skolan. Jag ringde då mobilnumret som finns i SMS. Inget svar, talade dock in meddelande. Hoppas informationen kom fram.

Ringde också Filip och bad honom framföra till tränarna att Martin var sjuk, ifall inte mitt meddelande kommit fram.

Jag letade febrilt efter listan på kontaktuppgifter som vi har fyllt i? Var finns denna, och var hittar jag tränarnas telefonnummer?

Det vore bra att ha en rutin, exempelvis SMS till ett telefonnummer, bloggen eller liknande så att vi vet var vi skall informera och att informationen kommer fram.

Annalena