tisdag 29 augusti 2017

Träning torsdag

Träning torsdag är på Åby 10. Gräs. 18:30-20.

Som ni har märkt är det hårt program i höst. Det blir också lite tuffare för oss tränare. Inte minst då August slutade i somras och Simon tar en paus. Simon räknar vi med att få tillbaka. Han blev pappa i somras och flyttade till Kungsbacka,  jobbar i Torslanda.. Ingen skugga faller över att han såg att det blev för mycket..
Anders B kör måndagsträningarna därför. Ovärderligt bra. Vi övriga delar på det andra. Jag tar träningen torsdag. Vi kommer att försöka dela in gruppen när det är möjligt för att få bra fart på det. Jag är medveten om att det finns de som tycker att det är lite för dålig fart ibland på träningarna. MEN det är dubbelt tänker jag, vi tränare gör så gott vi kan och alla spelare ansvarar för att själva gå in med rätt inställning. Vi gör det här tillsammans och när höstrusket kommer gäller det att hänga i. Vi har haft några lite oturliga matcher, senast tungt tungt mot Landvetter och en sen vändning när vi kände att vi "hade matchen". Men som min arbetskamrat sa när jag beklagade mig; det är tjusningen med fotboll.. Hänger vi bara i så kan vi fortfarande jobba för seriesegern i tvåan och komma på pallen i fyran.

Inga kommentarer: